Hääkuva 2004

Hääkuva 2004

tiistai 29. huhtikuuta 2014

SELLAISTA SE ELÄMÄ ON...MEISTÄ JOKAISEN MENTÄVÄ ON...

Tänään on tiistai ja 29. päivä huhtikuuta kun tätä läppärillä naputtelen istuen sairaalan vuoteella. Täällä on vierähtänyt jo 5 päivää ja kuudeskin on jo ehtinyt iltaan.

Minut siis tuotiin ambulanssilla tajuttomana tänne torstaina ja sain ensiavun ja pääsin osastolle. Lauantai aamuna menin tajuttomaksi ja verensokerikin oli alhaalla ja verenpeine koholla. Mutta minut nyt hoidettiin epilepsiapotilaana eli ei mitään kiirettä minnekään. Kun sitten heräsin tarkkailussa, niin en tajunnut missä olin, mutta he selittivät minulle. Sitte lääkäri vain totesi, että kun ei muuta diagnoosia löydy niin tämä on epilepsia, joka voi tulla juuri aivohalvauspotilaille ja aloitettiin heti lääkitys. No, nestetyts ja lääkitys menivät kudokseen ja käsi turposi ja oli kipeä. Sitten vaihtoivat toiseen käteen ja nyt käteni on jo lasehtinut. Seuraavana päivänä on toinen lääkäri, joka on minua hoitanut pari vuotta sitten,kun menin myös tajuttomaksi ja silmäluomet roikkuivat. Sekin siis oli aivohalvaus, vaikka niin ei minulle sanottu. Tämä lääkäri sanoi, että ei minulla ole epilepsia vaan on ollut aivohalvaus ja siihen saan sitten vahvemman lääkityksen. Olihan minulla myös natrium aivan huiman alhainen ja nyt on kaliumikin. Tänä yönä pitää valvoa koko yö, kun huomenna aamulla otetaan sähkökäyrä aivoista ja silloin minun sitten pitää nukkua. Se kertoo sitten ne suonikatkokset, joita mahdollisesti on aiheuttajana. Kotiinpääsystä ei ole puhuttu, mutta jospa jonain päivänä sitten pääsisin aivan yllättäen ja sitten astelen 50 porrasta heti ylös. Alaspäin en kyllä hevillä sieltä sitten tule!
Mutta tällaista taas tällä kertaa! Ja mitä mielessäin? Espanja...Espanja...Espanja...aurinko ja Välimeri...ystävät ja koirat ja kissat!
Nyt toivottelen teille mukavaa illan jatkoa ja huomiseen jos Luoja suo!

4 kommenttia:

  1. Voi hyvänen aika miten sinua nyt terveys koettelee. Ei sitä koskaan tiedä, mitä elämä tuo tullessaan.
    Lepäile nyt vaan hyvillä mielin siellä sairaalassa, jos saisivat jotakin selitystä ja selvyyttä.
    Ehdit sinä sinne Espanjaankin, kunhat saat kuntoa hieman takaisin, että jaksat taas matkustaa.
    Mukavaa Vappua teille molemmille.

    VastaaPoista
  2. Voi Helena! Yritä levätä ja kerätä voimia. Sydämestäni toivon sinulle parempaa vointia. Siellä se Espanja odottaa, mutta nyt on tärkeitä saada vointi taas paremmaksi.

    -Sari

    VastaaPoista
  3. Kiitos, kiitos ystävät rakkahat! Yritän nyt valvoa tässä tämän yön ja aamulla siis otetaan joku sähkökoe aivoistani. Jospa sitten helpottaisi ja kun olen saanut vahvemmat lääkkeet aivohalvauksen hoitoon. Kyllä se siitä! Juuri olimme yhteydessä Espanjan ystäviimmekin, jotta pysyisimme hereillä. Pitkä yö edessä, mutta pianhan se on taas takana. Hyvää yötä kaikille!

    VastaaPoista

Jätäthän viestisi minulle, kiitos!